[vc_row][vc_column][vc_column_text]

روشهایی برای حفظ امنیت پول در سفر

امنیت پول در سفر

اگر چه سفر می تواند به اندازه زندگی در کشور خودتان امن باشد اما در هر حال بودن در یک کشور خارجی ممکن است با مشکلاتی همراه باشد. زبان آن کشور را متوجه نشدن، گم کردن مسیرها و تجربه شوک و اختلافات فرهنگی همه اینها مسائلی است که ممکن است منجر به برخی مشکلات از جمله مشکلات مالی در سفر شود. بنابراین حفظ امنیت پول در سفر از مهمترین دغدغه های یک گردشگر است که در اینجا راههایی را ارائه می کنیم که با رعایت آنها میتوان از این خطر در طول سفر بکاهیم.

همراه خود دلار آمریکا ببرید.

حتی اگر به کشوری سفر میکنید که ارز رایجشان دلار آمریکا نیست، حتما مبلغی دلار آمریکا به عنوان پشتیبان سفر خود همراه داشته باشید. دلار آمریکا در بسیاری از کشورها پذیرفته میشون و به راحتی می توانید آنها را به هر ارزی که میخواهید تبدیل کنید. پیشنهاد می کنیم حدود 200 دلار اضافی همیشه همراه خود داشته باشید و آن را در جاهای مختلف نگه دارید. مثلا می توانید 50 دلار را در کوله پشتی اصلی، 50 دلار در کیف روزانه، 50 دلار در کیف پول و 50 دلار را در کفشتان نگه دارید. در این صورت اگر از شما دزدی شود و یا کیفتان را بدزدند به اندازه ای پول دارید که بتوانید در یک هاستل اقامت کنبد، غذایی بخرید و بتوانید به خانواده یا بانکتان تلفن بزنید.

یک کیف الکی همراه داشته باشید.

اگر به جایی سفر میکنید که جیب بری از مشکلات رایج گردشگران در آن منطقه است مثل آمریکای جنوبی، برای حفظ امنیت پول در سفر خود، یک کیف الکی و ساختگی به جز کیف اصلیتان همراه داشته باشید. کیفی که مقدار کمی پول و چند کارت اعتباری الکی در آن وجود داشته باشد. در این صورت اگر کسی به شما نزدیک شد و کیفتان را از شما خواست آن کیف الکی را به او بدهید.

لباسهایی بپوشید که جیب مخفی داشته باشند.

پیشنهاد نمی کنیم که در طول سفرتان از کیفهای کمربندی زیر لباستان استفاده کنید چون خیلی راحت نیستند، در هوای مرطوب پس از چند روز بوی نامطبوعی می گیرند و هرزمان که بخواهید پولی بپردازید هم با مشکل لباسهایتان روبرو می شوید . در ضمن در مناطقی که جیب برها زیادند با در نظر گرفتن شما به راحتی متوجه می شوند که از این کیفها در زیر لباستان استفاده می کنید.

برای حفظ امنیت پول در سفر، به جز کیفهای کمربندی گزینه های دیگری هم وجود دارد. شما می توانید از لباس زیرهایی استفاده کنید که جیب دارند و تیشرتها و کتهایی بخرید که جیب مخفی دارند. این لباسها برای سفرهای طولانی مدت بسیار مناسبند به خصوص زمانی که در طول شب هم سفر می کنید زیرا پولتان کاملا به خودتان چسبیده و با خیال راحت می توانید بخوابید. دقت کنید که هرگز در یک مکان عمومی از این جیبهای مخفی پولی درنیاورید چون دزدهای در کمین کاملا متوجه این قضیه می شوند و اگر هم مجبور شدید چنین کاری انجام دهید اول به دقت اطرافتان را بررسی کنید و سپس پول دربیاورید.

امنیت پول در سفر

همه پولی که دارید را حمل نکنید.

همه مقدار پولی که از دستگاه خودپرداز و یا بانک گرفته اید را همراه خود به این طرف و آن طرف نبرید. جهت حفظ امنیت پول در سفر و در گشتهای روزانه، فقط میزانی که احتمال می دهید خرج کنید با میزانی بیشتر برای مواقع اورژانسی همراه داشته باشید. در این صورت اگر از شما دزدی شود تنها 20 دلار از دست می دهید نه همه 250 دلاری که از بانک گرفته اید. در ضمن پیشنهاد میکنیم که بیش از یک کارت اعتباری همراه داشته باشید و آنها را در جاهای جداگانه نگه دارید.

پیش از سفر از کارتهای اعتباری خود عکس بگیرید.

از همه مدارک مهم خود پیش از سفر عکس بگیرید و آنها را برای خود ایمیل کنید. به خصوص حتما از همه کارتهای اعتباری خود، ویزاهای پاسپورت و خود پاسپورت عکس بگیرید. در این صورت اگر احتمالا آنها را از شما بدزدند تا زمانیکه به اینترنت دسترسی دارید به اطلاعات کارتهای خود دسترسی دارید و می توانید در مواقع ضروری به صورت آنلاین پرداختهای خود را انجام دهید.

امنیت پول در سفر

به بانک خود اطلاع دهید که به کجا سفر می کنید.

پیش از اینکه عازم سفر شوید با بانک خود تماس بگیرید و به آنها تاریخ سفر و محل سفر خود را اطلاع دهید. اگر آنها اطلاع داشته باشند در صورت مفقود شدن یا دزدیده شدن کارت اعتباریتان سریعتر و راحتتر کارت شما را بلاک می کنند

سعی کنید از دستگاههای خودپرداز داخل بانک استفاده کنید.

برای حفظ امنیت پول در سفر، سعی کنید تنها از دستگاههای خودپرداز داخل بانک استفاده کنید. برخی دستگاههایی که در نقاط  شلوغ و پر از گردشگر قرار دارند ممکن است دردسرهایی برای شما ایجاد کنند.

برای خریدهای بزرگتر از کارت اعتباریتان استفاده کنید.

اگر قصد خرید سوغات گران قیمت دارید بهتر است از کارت استفاده کنید. در این صورت اگر آنچه خریده اید را دزدیدند می توانید به کمپانی صادر کننده کارتتان زنگ بزنید در برخی موارد پول خریدتان را به شما بر میگردانند.

از گاوصندوق موجود در اقامتگاه خود استفاده کنید.

در هنگام گشت و گذار هیچ وقت نمی توانید کاملا حواس جمع باشید. بهتر است مبلغ اصلی پول خود و وسایل ارزشمندتان  را در گاو صندوق هتل بگذارید تا امنیت بیشتری داشته باشد.

قبل از اینکه عازم سفر شوید نرخ تبادل ارز را چک کنید.

اگر قرار است به چند کشور مختلف سفر کنید اطلاع داشتن از نرخ تمامی ارزها کمی مشکل است اما بهتر است قبل از ورود به کشور جدید حتما این کار را انجام دهید. برخی از صرافان ممکن است کمی کلاهبرداری کنند و قیمتهای بیشتر از حد واقعی به شما بگویند پس بهتر است از نرخ ها مطلع باشید. گاهی اوقات راننده تاکسیهای فرودگاه هم از ناآگاهی گردشگران سواستفاده می کنند و قیمتهای پرت میدهند.

کارت پیش پرداخت همراه داشته باشید.

کارت پیش پرداخت مانند کارت های استاندارد اعتباری می باشد، با این تفاوت اصلی که قبل از خرج کردن کارت از پیش باید آن را شارژ نمایید. کارت های از پیش پرداخت به غیر از قابلیت پرداخت در فروشگاه ها و به صورت آنلاین یا برداشت پول از دستگاه های خودپرداز می توانند راه مناسبی برای بودجه بندی نیز باشند. اگر میزان زیادی این کارتها را شارژ نکنید برای حفظ امنیت پول در سفر خیلی به شما کمک میکند.

در قسمت بازرسی فرودگاه حواس خود را جمع کنید.

ممکن است این اتفاق بیافتد هرچند که نادر است. وقتی میخواهید از بازرسی فرودگاه رد شوید و می خواهید  لوازم خود را از دستگاه اسکنر رد کنید، حتما کیفها و چمدانهای خود را روی دستگاه ناقل قرار دهید و آن طرف منتظر وسایلتان باشید. در این صورت احتمال اینکه وسایلتان را کسی بردارد کم می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]