sibche-blue-logo
دانلود برنامه از سیب ایرانی

بوی بد بدن هنگام سفر و راه‌های رفع آن

بوی بد بدن در هواپیما
بوی بد بدن در هواپیما

بوی بد بدن همسفرانتان در هواپیما شما را آزار داده است؟ آیا شما خود از آن دسته از افرادی هستید که دارای بوی بدن قوی است؟ در هر حال بوی بد بدن جه به همسفرانتان مربوط باشد چه بدن شما بو بدهد، آزار دهنده است. اما برای اینکه در هنگام سفر بوی بد بدن تشدید می‌شود، دلایلی وجود دارد. در اینجا برخی از دلایلی که ممکن است دچار بوی بد بدن در هنگام سفر شوید، توضیح داده می‌شود. علاوه بر راهنمایی‌هایی برای این مشکل در هنگام سفر ارائه می‌شود.

بوی بد بدن به دلیل نخوردن آب کافی و کم آبی بدن

مسافرت و مخصوصاً پرواز می‌تواند بدن شما را دچار کم آبی کند. وقتی شما قدم می‌زنید و یا فعالیت‌های دیگر دارید آب می‌نوشید. اما هنگامی که فقط روی صندلی نشسته‌اید به سادگی فراموش ‌می‌کنید که بدن شما به همان مقدار آب نیاز دارد. کم آب شدن بدن شما سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد و عامل ایجاد بیماری است. علاوه بر آن کم آبی علت اصلی بوی بد بدن و نفس شما نیز هست. بنابراین مطمئن شوید که در سفرهای هوایی به مقدار لازم و معادل با مقدار آبی که بدن هنگام راه رفتن نیاز دارد، ‌بنوشید. مراقب باشید که به جای آب، چای قهوه، نوشیدنی‌های و کافئین‌دار الکل ننوشید. الکل و کافئین هر دو باعث کمبود آب در بدن کمک می‌شوند.

بوی بد بدن ناشی از کم آبی
بوی بد بدن ناشی از کم آبی

این بو، بوی بد بدن‌تان نیست، بلکه به کفش‌هایتان مربوط است!

شما در هنگام سفر همان کفش‌هایی را به پا می‌کنید که در روزهای دیگر به پایتان است. کفش‌هایی که به دلیل هر روز پوشیده شدن بو می‌دهند. قرار گرفتن در یک فضای بسته و محدود باعث می‌شود بوی این کفش‌ها تشدید شود. پیشنهاد می‌شود که در زمان سفر علاوه بر کفشی که در روزهای دیگر بر پایتان می‌‌کردید، یک کفش دیگر بردارید. این کار به دلیل اینکه ساعت‌های متمادی یک کفش را به پا ندارید، بوی بد پای شما را کاهش می‌دهد. یکی از کفش‌ها را بسته‌بندی کنید و در نیمه‌ی راه آن را با کفشتان عوض کنید. در این صورت کفشی که از پایتان درآورده‌اید هوا می‌خورد و بعد از تعویض مجدد، بو نمی‌دهد.

بوی بد بدن بر اثر بوی کفش‌ها
بوی بد بدن بر اثر بوی کفش‌ها

گاهی بوی بد بدن ناشی از عرق کردن بر اثر استرس و نگرانی است.

گاهی سفر هوایی می‌تواند برای شما نگران کننده باشد. متأسفانه، بدن در چنین حالتی با عرق کردن واکنش نشان می‌دهد. بوی این عرق از بوی عرق معمولی تندتر و بدتر است. زیرا هنگامی که شما مضطرب می‌شوید، غده‌ی آپوکریین در بدن شما تولید عرق می‌کند. باکتری‌های به وجود آمده از این عرق بیشتر از عرق ناشی از گرما و فعالیت است. بنابراین بوی بد بدن شما در این حالت بیشتر می‌شود. پس سعی کنید از دئودورانت‌های قوی‌تر برای زمان سفر استفاده کنید. بخصوص اگر فکر می‌کنید که ممکن است در شرایط استرس‌زا قرار بگیرید.

بوی بد بدن ناشی از عرق
بوی بد بدن ناشی از عرق

گاهی بوی بد بدن ناشی از بیماری است.

این احتمال که شما در زمان مسافرت بیمار شوید، بسیار زیاد است. هواپیما به دلیل فضای بسته و دسترسی نداشتن به هوای آزاد کارخانه‌ی تولید باکتری است. به همین دلیل مقاومت بدن شما در هواپیما پایین می‌آید. کافی است شما اندکی سرما خورده باشید، یا حتی احساس سرما کنید و یا آلرژی داشته باشید. این کار شما را در معرض بیماری‌ قرار می‌دهد و علت آن هوای بسته‌ی درون هواپیماست. ابتلا به بیماری‌ در درون هواپیما باعث ایجاد بوی بد بدن و بخصوص دهان شما می‌شود. هر چند که پیشنهاد ما به شما حفظ سلامتی‌تان است. اما این احتمال وجود دارد که به هر دلیلی در هواپیما بیمار شوید. در این صورت حتماً مسواک بزنید و راه تنفسی خود را با خوش‌بو کننده‌هایی نظیر آدامس خوش‌بو نگاه دارید.

بوی بد بدن به دلیل بیماری
بوی بد بدن به دلیل بیماری

رژیم غذایی متفاوت عامل ایجاد بوی بد دهان

ممکن است در هواپیما غذای جدید و متفاوتی برای شما سرو شود. غذایی که موجب ایجاد بوی بد بدن شما و یا دهانتان شود. بعضی از سبزیجات ، گوشت قرمز، ماهی و بسیاری از خوراکی‌های دیگر می‌توانند باعث به وجود آمدن بوی بد بدن شما از طریق عرق کردن و هم‌چنین بوی دهان شما شوند. برای مقابله با این موضوع همیشه قبل از سفر خوش‌بو کننده‌ی دهان به همراه داشته باشید.

بوی بد بدن به دلیل رژیم غذایی متفاوت
بوی بد بدن به دلیل رژیم غذایی متفاوت

نوشیدن بیش از حد در نوشیدنی‌های الکلی باعث بوی بد دهان شما می‌شود

ممکن است شما پیش از سفر الکل بنوشید. هیچ عجیب نیست که فردای آن روز دهان و بدن بوی الکل بدهد. خصوصاً اگر الکل زیادی نوشیده باشید. بنابراین اگر نمی‌خواهید بوی بد بدن و دهان شما سایرین را آزار دهد، از این کار پیش از سفر اجتناب کنید.

بوی بد بدن به دلیل نوشیدن الکل
بوی بد بدن به دلیل نوشیدن الکل

گرسنگی باعث بوی بد دهان می‌شود

گاهی ممکن است شما پیش از سفر بیش از اندازه گرفتار و مشغول باشید. در این صورت فرصت غذا خوردن پیدا نمی‌کنید. شاید هم به جهت صرفه‌جویی و پرهیز از خوردن یک وعده‌ی اضافه پیش از سفر، چیزی نخورده‌اید. در هر صورت گرسنگی کشیده‌اید و این باعث بوی بد دهان و نفس شما می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم کمی تنقلات و آجیل سالم در جیبتان بگذارید. در این صورت اگر فرصت خوردن غذا را پیش از سفر نداشته باشید،  گرسنه نخواهید ماند. به این ترتیب هم سلامتتان را حفظ می‌کنید و هم بوی بد دهان شما کسی را نمی‌آزارد.

تراولچی برای شما سفری سالم و خوب به همراه بوهای خوش و رایحه‌های مطبوع آرزو می‌کند.

بوی بد بدن و دهان ناشی از گرسنگی
بوی بد بدن و دهان ناشی از گرسنگی