نکته‌های سفر گروهی با دوست‌هامون

سفر گروهی با دوستان

همان طور که احتمالا تجربه کرده اید سفر با دوستان میتواند بسیار لذت بخش باشد و یا در عین حال بسیار استرس زا! اما این چیزی نیست که بخواهد شما را از این تجربه لذت بخش منصرف کند. فراموش نکنید، همیشه نکاتی هست که به ما کمک میکند به مشکلات سفر پیروز شویم. در این مطلب سعی داریم با مرور چند نکته ساده، مدیریت یک سفر گروهی با دوستان تان را برای شما دلپذیرتر کنیم.

 

انتخاب همسفر

وقتی تصمیم میگیرید به طور جمعی سفر کنید، این نکته بسیار مهمی ست که چه کسانی در این سفر شما را همراهی میکنند. خاصیت سفر مشترک این است که شما ناخواسته زمان بسیاری را در کنار هم خواهید گذراند. این مساله ایست که باعث میشود در فضایی دوستانه به شناخت خوبی از هم برسید و چیزهای زیادی از یکدیگر یاد بگیرید. اما به خاطر داشته باشید، حفظ حدود و فاصله درست بین شما و دوستانتان همیشه هم کار ساده ای نخواهد بود.

ممکن است در طول سفر متوجه عادت هایی شوید که هیچ زمانِ دیگری در آنها کشف نکرده بودید.(چیزی ست که احتمالا آنها هم در مورد شما احساس خواهند کرد) اما این مساله ای نیست که از آن بترسید یا باعث شود از سفر با دوستانتان منصرف شوید. با کمی دقت و برنامه ریزی ، تجربه مشترک تان از سفر می­تواند دوستی شما را برای مدت ها تقویت کند.

 

مخارج سفر

قبل از سفر در مورد حدود مخارج آن به طور شفاف بحث کنید. پول میتواند یک موضوع حساس باشد، برای همین قبل از هرچیز در مورد سطح لاکچری بودن سفرتان به توافق برسید! چیزی که یک نفر از مفهوم مقرون به صرفه بودن در ذهن دارد ممکن است با تصور شما متفاوت باشد. بنابراین برای دوری از هرچیزی که لذت سفر را به حاشیه بکشاند مطمئن شوید که در این زمینه به یک تعریف و توافق مشترک رسیده اید.

مثلا شما تصمیم میگیرید در یک مرحله از سفر برای گشت و گذار راحت تر چند شبی را در هتل بگذرانید. این تصمیمی ست که باید مورد رضایت همه باشد. در مورد مخارج مشترک روزمره هم چه بهتر که یک صندوق اشتراکی ایجاد کنید. به این صورت که ابتدا هرکس میزان مشخصی در آن پول میریزد و وقتی خالی شد دوباره آن را پر میکنید. در آخر هم میتوانید پول اضافه را بین خود تقسیم کنید.

 

پیش به سوی سفر گروهی!

چمدان ها را بسته اید، بلیط ها را تهیه کرده اید و همه آماده سفر گروهی هستید! اما مشکل اول وقتی اتفاق می افتد که همه اعضای گروه در هماهنگی و آمادگی یکسان نیستند. یک مثال ساده از آن، زمانی ست که برای شروع حرکت کوله پشتی ها را میبندید. در این مواقع سعی کنید از هماهنگی حدودی بین همه اطمینان حاصل کنید. برای مثال:

  1. آیا دارید برای حرکت آماده میشوید یا هنوز در حال زیر و رو کردن بار و بندیل هستید!؟ اینکه همه کوله پشتی بر دوش آماده حرکتند و شما هنوز در حال کلنجار با آن هستید، میتواند برای همراهان تان تاحدی ناامید کننده باشد!
  2. اگر همه اندازه مجاز حمل بار ایرلاین ها را بدانیم و آن را در بسته بندی کوله هایمان رعایت کرده باشیم، همه چیز به خیر و خوشی میگذرد. اما امان از آن زمان که همه با بیحوصلگی منتظرند تا شما هزینه اضافی بابت حجم زیاد کوله تان پرداخت کنید!
  3. همراه داشتن لباس مناسب! تصور کنید گروه از قبل برای خوردن شام در یک محل خاص و یا برای شنا کردن در یک دریاچه زیبا برنامه ریزی کرده است. این خیلی نامید کننده ست که شما تنها فردی باشید که لباس مناسب برای همراهی با جمع را نداشته باشید. علاوه بر این برخی مکان ها، مثل مکان های مذهبی برای ورد افراد الزاماتی را در خصوص پوشش و لباس در نظر گرفته اند.
  4. آیا همه از فعالیت های گروهی لذت میبرند؟ یکی از سخت ترین کارها در حین یک سفر گروهی دوستانه، تصمیم گیری در مورد فعالیت های جمعی ست. فرض کنید به جایی وارد شده اید و قرار است برای استراحت و ادامه روز تصمیم بگیرید. اینکه همه اعضای گروه از یک فعالیت مشترک لذت ببرند اتفاق خیلی خوبی ست، اما به یاد داشته باشید قرار نیست همه اعضای گروه همواره به یک فعالیت مشترک مشغول باشند. فعالیت های گروهی باید طوری باشد که همه از آن لذت ببرند، پس قبل از برنامه ریزی برای آن، حتما باهمه مشورت کنید.
  5. همه ی اعضا بایستی پولِ رایجِ کشوری که به آن سفر میکنید را بدانند! این نکته مهمی ست که شما با دانستن واحد پول کشور مقصد، هزینه های سفر خود را از قبل تبدیل کرده باشید . باید بدانید در بسیاری از کشورها امکان استفاده از کارت های بانکی شما وجود ندارد. پس به همراه داشتن ارز آن کشور و یا ارزهای رایجی مثل دلار و یورو قطعا اهمیت بسیار زیادی دارد.
  6. امنیت یکی از اصول واضح و پر اهمیت سفر است. اینکه در طول سفر همه از سلامت و ایمنی یکدیگر مطمئن باشند تجربه لذت بردن از سفر را دوچندان میکند. در مواقع هیجان انگیز مثل کشف یک بازار محلی کوچک برای خرید، از امن بودن محل پول ها و پاسپورت هایتان اطمینان حاصل کنید.
  7. جرئیات مربوط به زمان و مکان پرواز و یا سوار شدن اتوبوس را به همه اعلام کنید. این خیلی مهم است که در صورت بروز یک اتفاق خاص همه بدانند باید در چه ساعتی و در کجا حضور داشته باشند.

شیوه ی ارتباط

به خاطر داشته باشید، چه با بهترین دوست خود به سفر میروید و چه با کسی که برای اولین بار او را ملاقات کرده اید، انتخاب یک شیوه شفاف در ارتباط باهم به نفع همه اعضای گروه است. برای مثال این اطمینان را به دیگران بدهید که در هر جای سفر که از شما دلخور باشند میتوانند مشکل را آزادانه با شما در میان بگذارند و شما نهایت تلاشتان را خواهید کرد تا ادامه سفر را برای آنها دلپذیرتر کنید.

 

درک و شناخت از خودتان

در نهایت، دانستن نیازهای خود و نحوه مدیریت آنها باعث میشود تا تجربه سفر برای همه و به ویژه خود شما لذت بخش تر شود. به عنوان مثال، من میدانم زمانی که گرسنه هستم، قادر به انجام هیچ کار دیگری نیستم! این چیزی ست که شما باید با دوستانتان در جریان بگذارید. آنها هم مثل شما احتمالا قدرت خواندن ذهن دیگران را ندارند! بنابراین به آنها کمک کنید بدانند شما چه زمان خسته شده اید و به استراحت نیاز دارید و یا چه چیزی احتمالا شما را اذیت میکند.

مسافرت با دیگران، باعث میشود دوستی و رابطه مان باآنها رنگ و بوی دیگری بگیرد. خیلی از این سفرها، به طور ارزشمندی زمینه ساز دوستی هایی به قدمت یک عمر هستند.

راستی شما هم تجربه ای از سفر مشترک با دوستان تان دارید؟