کمپینگ با حیوانات خانگی را چگونه برنامه ریزی و مدیریت کنیم؟

سفر با حیوانات خانگی
سفر با حیوانات خانگی

کمپینگ با حیوانات خانگی خصوصاً در ایران کار سختی است. حیوانات خانگی به عنوان اعضای خانواده ی بسیاری از ایرانیان پذیرفته شده اند. اما قوانین مربوطه، حضور آنها را در اماکن عمومی نمی پذیرد. بنابراین برای رفتن به کمپینگ با حیوانات خانگی باید جاهایی را انتخاب کرد که کمترین دردسر را برای شما داشته باشد.

تجربه ی جدید برای حیوانات خانگی شما

کمپین با حیوانات خانگی یک تجربه ی جدید برای آنهاست. تجربه ای که به آنها این فرصت را می دهد تا مناظر و بوهای جدید را تجربه کنند. حیوانات خانگی نیز مانند انسان ها به ورزش نیاز دارند. پس حضور در فضای باز به آنها فرصت ورزش کردن را می دهد. همان طور که گذراندن شب زیر آسمان پرستاره برای ما جذاب است، حیوانات خانگی مان نیز این تجربه را دوست دارند. بسیاری  با حیوانات خانگی خود زیر یک سقف زندگی می کنند.  حالا چرا زیر سقف آسمان شب را با هم به صبح نرسانند؟

بدون تردید رفتن به کمپینگ با حیوانات خانگی می تواند برای شما و حیوان خانگی تان سرگرم کننده باشد. علاوه بر این شما نگران تنهایی سگ یا گربه تان در خانه نیستید. اما پیش از سفر و در طول سفر باید از قوانین و مسئولیت ها مطلع شوید. شما باید شرایط لازم برای بردن حیوان خانگی تان به کمپینگ را فراهم کنید.

بایدها و نبایدها در کمپینگ با حیوانات خانگی

  1. شما بیش از هر کسی حیوان خانگی خود را می شناسید. اگر فکر می کنید کمپینگ ممکن است برای شما یا آنها خطر یا تهدیدی ایجاد کند، آنها را در خانه بگذارید.
  2. در جاده ممکن است همراه داشتن یک سگ آزاد برای شما دردسرساز شود. پس زمانی که در خودروی خود هستید، سگ ها را در باکس قرار دهید.
  3. سعی کنید اجازه ی به همراه داشتن حیوانات خانگی خود، خصوصاً سگ را از مسئولین پارک های جنگلی پیدا کنید. در غیر اینصورت سعی کنید بیشتر آنها را در باکس خود قرار دهید.

    سفر با حیوانات خانگی
    سفر با حیوانات خانگی
  4. به سلامت حیوان خانگی خود در طول کمپینگ توجه کنید. اگر نمی توانید پاسخگوی نیازهای آنها باشید، آنها را در خانه بگذارید.
  5. حتماً برای حیوانات خانگی خود قلاده و برچسب شناسایی مناسب تهیه کنید.
  6. برای غذا و آب حیوان خود ظرف مناسب به همراه بیاورید.
  7. کیف کمک های اولیه را فراموش نکنید که ممکن است هم برای خودتان مورد نیاز باشد و هم حیوان خانگی تان.
  8. با توجه به احتمال خیس شدن حیوان خانگی تان، حوله ی مخصوصش را با خود همراه داشته باشید.
  9. مراقب باشید سگ شما به سایرین حمله نکند.
  10. گربه یا سگ خود را بدون مراقبت، به ویژه در یک وسیله نقلیه دربسته و در هوای گرم ترک نکنید.