پنج نکته برای کسانی که برای اولین بار به کمپینگ می روند.

بسیاری از مردم دوست دارند که چند شبانه روز را کمپینگ کنند. یعنی در خارج از منزل و در چادر زندگی کنند. مخصوصاً این روزها رفتن به سفرهای آف رُد (خارج از جاده ای) و اردو زدن یا به اصطلاح کمپینگ بسیار محبوب تر از قبل شده است. این کار برای بار اول می تواند بسیار ترسناک باشد. اما نگران نباشید. این روزها جوانان زیادی تعطیلات خود را در دل طبیعت می گذرانند. به این ترتیب با هزینه ی بسیار کمتر لذت بیشتری را تجربه می کنند. سفر اردویی چیز ترسناکی نیست. شما به راه می افتید و به مقصد می رسید. به سرعت چادر خود را برپا می کنید. آتشتان را برپا کرده و غذای لذیذی می پزید و نوش جان می کنید.

اگر برای اولین بار قصد سفر اردوگاهی دارید، بنابراین باید با کمپینگ و ویژگی های آن آشنا شوید. چیزهای زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد. اما نگران نباشید، برای هر کسی یک بار اول وجود داشته است. فراموش نکنید که هر کسی در هر کمپینگ چیزهای جدیدی را یاد می گیرد. پس بدون نگرانی به سفر بروید و اردو بزنید و نکات زیر را فراموش نکنید.

  1. وسایل و تجهیزات خود را کنترل کنید.

در یک مکان باز مثل حیاط خانه تان، یک بار چادرتان را برپا کنید. فانوس ها و تجهیزات روشنایی را امتحان کنید. نحوه ی کار اجاقتان را بررسی کنید و سایر وسایل را نیز کنترل کنید. علاوه بر این یک شب در کیسه خواب و کف زمین خانه تان بخوابید. با این کارها پیش از سفر شرایط کمپینگ را برای خود فراهم کرده اید.

  1. چادری به اندازه ی مناسب فراهم کنید.

افراد تازه کار اغلب چادرهای کوچکی برای خود دست و پا می کنند که فضایشان را شلوغ قرار می کند. پیشنهاد می شود که یک چادر با ظرفیت دو برابر انتخاب کنید. مثلاً برای یک اردوی دو نفره یک چادر چهار نفره مناسب به نظر می آید.

  1. چک لیست بنویسید و از آن استفاده کنید.

هرگز نوشتن چک لیست و استفاده از آن را فراموش نکنید. زمان بسته بندی وسایل هر مورد را کنترل کنید و با توجه به شرایط، نیازهایتان را به روز رسانی کنید. اگر چیزی واقعاً مورد استفاده قرار نمی گیرد، آن را از لیست حذف کنید. وسایل ضروری را به جای آن جایگزین کنید.

  1. لباس مناسب بردارید.

به یاد داشته باشید که در کمپ هیچ امکانات شستشویی وجود ندارد. شرایط آب و هوایی نیز می تواند مدام تغییر کند. بنابراین شما به لباس های مختلف نیاز دارید. بنابراین بسته به شرایط هوایی لباس بارانی، لباس شنا و لباس گرم را فراموش نکنید. یک دست لباس اضافی هم برای مواقع لزوم بردارید.

  1. پیش از کمپینگ حتماً از تغییرات آب و هوا مطلع باشید.

هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی شما در کمپینگ هستید، باران ببارد. در این صورت شما ناگزیزید تمام مدت سفر را در چادرتان باشید. ممکن است هوا به غایت گرم یا سرد یا طوفانی باشد. در هر حالتی شما از سفر خود لذت نخواهید برد. پس پیش از آغاز کمپینگ حتماً از تغییرات آب و هوایی در آن زمان اطلاع حاصل کنید.