نکات قبل رزرو بلیط هواپیما

آماده اید تا دکمه «رزرو پرواز» بلیط هواپیما را فشار دهید؟ عجله نکنید. وقتی دارید سفر طولانی مدت خود را رزرو می‌کنید، یک سری قوانین کلیدی و نکات قبل رزرو بلیط هواپیما وجود دارد که از بروز خطا و اشتباه جلوگیری می‌کند.

نکات قبل رزرو بلیط هواپیما

خوشبختانه اگر بدانید که باید چه کار کنید، بعضی از بزرگترین مشکلات قابل اجتناب هستند. در اینجا 8 نکته ساده وجود دارد که باید هنگام رزرو پرواز به آن توجه کنید.

از انتخاب صحیح فرودگاه ها مطمئن شوید

ممکن است کم هوشی به نظر برسد اما مردم سهوا در یک فرودگاه اشتباهی پرواز می‌کنند. این مسئله در شهرهایی که چندین فرودگاه دارند واقعا ناراحت کننده است و گاهی پیش می‌آید که به خاطر نام یا کد مشابه فرودگاه ها، مردم به مقصد اشتباهی می‌روند. مثلا تهران دو فرودگاه امام خمینی و مهرآباد دارد. اینکه از کدام فرودگاه می‌خواهید استفاده کنید را ابتدا مطمئن شوید و یا برای فرود در مقصد نیز همینطور دقت لازم را بعمل آورید.

رفتن به شهر اشتباهی یک اشتباه بسیار شایع است. و چیزی که از آن شایع تر است این است که مسافران ارزانترین فرودگاه در مقصد را جستجو می‌کنند، بدون آنکه این را درنظر بگیرند که این فرودگاه چقدر از شهر دور است و این یکی از مهم ترین نکات قبل رزرو بلیط هواپیما است. سایت “Skyscanner”، فرودگاه هایی که گمراه کننده ترین نام ها در دنیا دارند را نشان داده، که در صدر آنها پاریس واتری (دیزنی) قرار دارد، فرودگاهی که ۱۵۰ کیلومتر از پایتخت فرانسه و ۱۱۲ کیلومتر از دیزنی لند در پاریس فاصله دارد.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: یک جستجوی سریع در گوگل مپ به شما بزرگترین فرودگاه هایی که در مقصد شما واقع شده اند را نشان می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدامشان از نظر هزینه و موقعیت مکانی، بهترین است.

حمل و نقل زمینی از فرودگاه

رفتن به هتل از فرودگاه، اگر برنامه خاصی پیش رو نداشته باشید می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. شهرهای بزرگ، حمل و نقل عمومی احتمالا قطار یا اتوبوس در فرودگاه دارند، اما در مقصدهای کوچکتر ممکن است سرویس های شاتل داشته باشند که باید از قبل رزرو شوند، یا در آخرین لحظه از شما پول بیشتری بگیرند.

فرض بر این است که گزینه های سرویس های تاکسی اشتراکی و یا تاکسی آنلاین و … در مقصد شما بدون چک کردن قبلی وجود دارد اما باید مطمئن شوید که آن ها در فرودگاه مجاز است. به عنوان مثال تا همین اواخر، فرودگاه بوستون لوگان اجازه دسترسی به هیچ سرویس حمل و نقل مانند اوبر (Uber) را در خطوط فرودگاه دریافت نکرد، بنابراین در آنجا شما مجبور به گرفتن تاکسی با قیمت بالاتری هستید.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: وب سایت فرودگاه را برای گزینه های حمل و نقل زمینی بررسی کنید، یا با استفاده از گوگل مپ، مسیر فرودگاه تا هتل خود را جستجو کنید.

فقط به فکر ارزان ترین هزینه نباشید

مطمئن نیستید که یک قیمت منصفانه به دست آورده اید؟ بیشتر موتورهای جستجوگر هواپیما می‌توانند به شما بگویند که بلیطی که درنظر دارید می‌تواند ارزانتر شود یا خیر. از گزینه های موجود در تقویم هواپیماهای گوگل برای دیدن تاریخ بهترین قیمت ها استفاده کنید، و به اعلان های سایت Airfarewatchdog.com توجه کنید، که در مورد کاهش قیمت های جدید از طریق ایمیل به شما اطلاع می‌دهد. معمولا هنگام رزرو کردن، اولین باری که خودتان به تنهایی به دنبال قیمت بلیط ها می‌روید، بهترین قیمت را پیدا نمی کنید.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: اگر بیش از 7 هفته به تاریخ عزیمت شما مانده و هنوز قیمتی که می‌خواستید را پیدا نکردید، دست نگه دارید و به سایت های اعلان کرایه مانند Airfarewatchingdog بپیوندید.

انعطاف پذیری و زمان بندی

انعطاف پذیری در زمان بندی به معنای به دست آوردن فرصتی عالی برای دیدن شهرهای مختلف در مسیرهای چندگانه است، به شرطی که درست زمان بندی کنید. اگر از زمان بازدید از شهر میان مسیر را فاکتور بگیرید، امکان دارد ۸ ساعت در گیت منتظر بنشینید. زمان بندی بین پروازها را چک نمایید که آیا می‌توانید فرودگاه را برای دیدن شهر میان مسیر ترک کنید و بازگردید یا خیر.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: مطمئن شوید که ساعات توقف بین راه برای برنامه زمانی شما مناسب است، و فقط توقف گاهی را رزرو کنید که زمان کافی برای خروج از فرودگاه را برای شما فراهم کند. مورد بعد، به مقصدی بروید که حمل و نقل زمینی مقرون به صرفه ای نزدیک به فرودگاه داشته باشد، مانند کپنهاگن (Copenhagen) و مونیخ. اگر توقف بین راهی شبانه باشد، باعث می‌شود که پول زیادی را صرفه جویی کنید، مطمئن شوید که هتل های اطراف فرودگاه هزینه ای بیش از ما به التفاوت آن، به شما نمی دهند.

آشنایی با خطوط هوایی مختلف

گزینه های هوایی خود را با دقت بررسی کنید، مخصوصا اگر تا به حال پرواز نکردید. خطوط هواپیمایی نقدی مثل اسپریت (Spirit) همیشه ارزان ترین گزینه ها را ارائه می‌دهند، اما شما باید یکی از کیسه های حمل بارتان را که معمولا مجاز است، از دست بدهید. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، نگذارید که نگرانی های امنیتی مانع از رزرو حمل و نقل کم هزینه تر شود و این نکات قبل رزرو بلیط هواپیما را جدی بگیرید.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: بررسی مجلات مربوط به خطوط هوایی که توسط مسافران حقیقی در سایت TripAdvisor.com نوشته شده است، این ویژگی در اواخر سال 2016 به این سایت اضافه شد.

مستقیم و بدون توقف

شما زمان خود را چک کرده اید، درست است؟ آن را دوباره چک کنید. پرواز مستقیم لزوما به این معنی نیست که شما بدون توقف پرواز خواهید کرد، و ممکن است مختصرا در یک فرودگاه دیگر پایین بیایید. اگر گزینه ی “بدون توقف” وجود دارد، ساعات غیرضروری را به زمان سفر خود اضافه نکنید و آن گزینه را انتخاب کنید.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: اگر گزینه ی بدون توقف را پیدا کردید، عالی است. اگر عنوان “مستقیم” در پرواز قید شده است، با یک جستجوی سریع در گوگل، به تعداد ساعات واقعی که شما را به مقصد می‌رساند نگاه کنید و آنرا با زمان استاندارد پرواز مقایسه کنید.

بیمه مسافرتی

سفر کردن بدون بیمه آسان است، احتمالا اکثر اوقات شما این کار را می‌کنید. اما بعضی مقاصد و فصول وجود دارند که باید قبل از پرداخت نهایی، قسمت “اضافه کردن بیمه” را چک کنید. در فصول بارانی و طوفانی و ماه های برفی، عاقلانه ترین کار این است که مبلغی اضافه تر برای بیمه پرداخت کنید تا مطمئن شوید که اگر پرواز شما لغو شد، می‌توانید پرواز دیگری رزرو کنید.یکی از نکات قبل رزرو بلیط هواپیما بررسی بیمه مسافرتی و ویژگی های آن از طریق آژانس های هواپیمایی و شرکت های بیمه ای است.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: ریسک های مربوط به پروازتان را درنظر بگیرید، و بدانید که چه بخواهید یا نخواهید، ممکن است رزروتان را از دست بدهید، حتی اگر پروازتان اضطراری باشد. چیزهایی که باید توجه داشته باشید عبارتند از؛ فصول بارانی و طوفانی، مسائل سیاسی مانند اعتصاب کار یا مسائل مربوط به ویزا، و مسائل بهداشتی و شخصی.

اعتبار گذرنامه

آیا مقررات مربوط به گذرنامه را در مقصدی که دارید رزرو می‌کنید می‌دانید؟ خیلی از کشورها فقط اجازه ی ورود به مسافرانی را می‌دهند که حداقل 6 ماه از اعتبار گذرنامه شان مانده باشد. این به این معنی است که حتی اگر گذرنامه تان اعتبار داشته باشد، ممکن است از اعزام به سفر، منع شوید.

قبل از رزرو پرواز چه کاری باید انجام دهید: اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما معتبر است یا می‌تواند به موقع برای سفرتان به روز شود. به ویژه از سال 2017 زمان انتظار برای گذرنامه بیشتر شده است.

منبع : smartertravel.com