کمپینگ با کودکان چه مدیریت‌‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی لازم دارد؟

کمپینگ با کودکان دارای مزایای زیادی است. آموختن سنت های خانوادگی و تقویت روابط، آن هم در جایی غیر از خانه، برای کل خانواده مفید است. گذراندن وقت با فرزندان و دوری از دنیای دیجیتالی و مجازی عالی است. آموختن زندگی در طبیعت به کودکان و مهارت های لازم برای این زندگی از ضروریات است. اینکه توجه کودکان خود را به سرگرمی های دیگری به جز زندگی شهری معطوف کنیم، ارزشمند است.

از سوی دیگر ممکن است رفتن به کمپینگ با کودکان به نظر کار سختی برسد. سختی این کار زمانی است که ندانید شیوه های مدیریت کمپینگ با کودکان چگونه است. باید دانست که رفتن به کمپینگ با کودکان و بدون کودکان تفاوت هایی دارد که باید به آنها توجه کرد. در زیر چند پیشنهاد برای لذت و سرگرمی شما و خانواده تان در عین حفظ امنیت و نکات ایمنی ارائه شده است.

  1. خودتان را برای مواجهه با امور غیرمنتظره آماده کنید.

فرقی نمی کند سفر اول باشد یا دهم. کمپینگ با کودکان همواره ممکن است شما را با مسائل غیرمنتظره ای مواجه کند. چیزهایی که برای خود شما و دیگر بزرگسالان کمتر اتفاق می افتد. مثلاً دست ها و چهره های گلی، شپش زدن سر کودکان، گم کردن چادر یا نیمه شب به دستشویی رفتن. این چیزها واقعاً می تواند صبر شما را محک بزند. برای رفتن به کمپینگ با کودکان سعی کنید تمام امور غیرمنتظره را لیست کنید. آگاهی از این امور باعث می شود وقتی با آنها مواجه شدید آرام تر باشید. کافی است به این مسائل به شکل خاطرات سفر نگاه کنید.

  1. پیش از رفتن به کمپینگ با کودکان، آنها را در بسته بندی و آماده سازی وسایل شریک سازید.

اجازه دهید کودکان شما در بسته بندی ساک ها نظر بدهند. آنها دوست دارند که در این کار با شما شریک باشند. هم چنین این فرصتی عالی برای یادگیری آنهاست. شما می توانید از فرزندتان بپرسید: «در شب که هوا سرد می شود، چه لباسی باید بپوشیم؟». یا «برای رفتن به پیاده روی، به چه وسایلی نیاز داریم؟». اجازه دهید آنها هم یک یا دو وسیله ی سفر را انتخاب کنند. اگر فرندان شما نوجوان هستند، یک لیست به آنها بدهید. با این کار می توانید مسئولیت بخشی از بسته بندی را به ایشان واگذار کنید.

 

  1. در کمپینگ با کودکان، به آنها فرصت کمک کردن بدهید.

شما می توانید کودکانتان را در کارهای خسته کننده ای نظیر برپایی چادر و یا آماده کردن غذا سهیم کنید. در این حال هم به کودکان خود مسئولیت می دهید و هم به آنها کار می آموزید. بنابراین بسته به سن کودکانتان برنامه ها و وظایفی را که برای سن و توانشان مناسب است، به آنها بسپارید. از جمع آوری زباله ها یا پر کردن بطری های گرفته تا پختن غذا، شستن ظروف و یا مرتب کردن چادر ها.

  1. در کمپینگ با کودکان پخت و پزهای کوچک را به ایشان بسپارید.

بچه ها عاشق این هستند که غذا بپزند. پس بخشی از آشپزی خود را که آنها از عهده اش بر می آیند، به ایشان بسپرید. هم زدن غذا یا پختن هات داگ یا سیب زمینی بر روی آتش را به کودکان خود بسپارید و آنها را در لذت آشپزی سهیم کنید.