سفر توریستی به بیست کشور ارزان قیمت دنیا را از دست ندهید (قسمت چهارم)

ساختمان پارلمان در پراگ مقصد مسافرت توریستی
ساختمان پارلمان در پراگ مقصد مسافرت توریستی

 

برای کسانی که عاشق مسافرت توریستی هستند، چه چیز اهمیت دارد؟ آیا اقامت در یک هتل پنج ستاره جذاب تر است یا دیدن مناظر جدید؟ آیا عاشقان مسافرت توریستی دوست دارند به مکان هایی لوکس و گران بروند؟ یا برعکس، بعضی ها به خاطر ترس از گران بودن و هزینه ی بالا به سفر نمی روند؟

این احتمال وجود دارد که همه ی عاشقان مسافرت توریستی مناطق توریستی ارزان قیمت در دنیا را نشناسند. با شناخت از این مناطق بسیاری خواهند توانست به آرزوهای خود جامه ی عمل بپوشانند و به سفر بروند. در قسمت چهارم این مقاله پنج کشور دیگر که سفری ارزان قیمت به همراه دارند، ارائه می شود.

16. گامبیا:

یکی از مقاصدهای ارزان برای مسافرت توریستی می تواند کوچک ترین کشور آفریقای جنوبی باشد. گامبیا، کشوری که به دلیل سواحل زیبایش معروف است. گامبیا همانند بسیاری از کشورهای آفریقایی کشوری فقیر است.
بنابراین رفتن به این کشور می تواند یکی از مقاصد مسافرت توریستی ارزان قیمت باشد. این روزها توریسم یکی از مهم ترین منبع درآمد ارز خارجی در گامبیاست. بنابراین برای ایجاد جاذبه های توریستی در این کشور تلاش زیادی شده است. پس می توان انتظار داشت که بمسافرت توریستی جذابی را در این کشور خواهید داشت.

17. مجارستان و بوداپست:

بوداپست، پایتخت تاریخی مجارستان در مجاورت رودخانه ی دانوب است. شهری تاریخی که اگر به تور اروپا بروید نباید آن را از دست بدهید. مجارستان کشوری تاریخی است که آثار باستانی زیادی را با معماری ویژه در خود جای داده است. شما می توانید از قلعه ی بودا، پل زنجیری، میدان قهرمانان، سنگر و استحکامات ماهیگیر و ساختمان پارلمان دیدن کنید. خوشبختانه شما برای رفتن به این مسافرت توریستی و تماشای این کشور نباید هزینه ی زیادی صرف کنید.

18. سریلانکا:

کشوری ارزان در آسیای جنوب شرقی که می تواند مقصدی رویایی برای مسافرت توریستی شما باشد. گردشگری مدرن در این جزیره ی اقیانوس هند در دهه ی 1960 شروع به رونق کرده است. بنابراین شما به کشوری سفر می کنید که مکان های مناسبی برای توریست ها دارد. ‌

معبد بودایی در سریلانکا مقصد مسافرت توریستی
معبد بودایی در سریلانکا مقصد مسافرت توریستی

به عنوان مثال سوئیت های نسبتاً ارزانی که از آن می توانید مناظر فوق العاده ی اطراف را ببینید. در سفر به سریلانکا به دیدن معابد بروید، غذاهای محلی بخورید و با مردم معاشرت کنید. این کارها کمک می کند با صرف هزینه ای کم، پنجره ای به فرهنگ بودایی برای شما گشوده شود.

19. هندوراس:

هندوراس برای یک تعطیلات ارزان قیمت معقول و مقرون به صرفه در آمریکای مرکزی مقصد مناسبی است. این کشور در لیست مکان هایی است که مسافرت های توریستی کمتری به آن انجام می شود. اما اگر به غواصی علاقمندید و سفری به زیر دریا را دوست دارید، بهترین و ارزان ترین گزینه کشور هندوراس است. یادتان باشد که بسیاری از جاذبه های دریایی هندوارس توسط سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است. پس رفتن به آن مکان و دیدن آنها بسیار ارزشمند است.

در هندوراس به بندر  پورتو کورتس نیز بروید. این بندر برای تجارت موز معروف است. هم چنین میراث دوران تسلط  اسپانیا بر این کشور است. به تماشای خانه های عجیب با معماری اسپانیایی، کلیساها و میدان ها در مرکز شهر تاریخی کامایگووا بروید. شما می توانید همه ی این تفریحات را با قیمت هایی بسیار ارزان انجام دهید.

مصر یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت توریستی
مصر یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت توریستی

20. مصر:

با توجه به فراوانی آثار باستانی در به نظر می رسد که مسافرت توریستی به مصر هزینه ی زیادی داشته باشد. اما هزینه ی اقامت در مصر زیاد نیست. بیشترین پولی که شما در این سفر خرج می کنید، برای خرید بلیط از اماکن تاریخی و باستانی است. غذای ارزان قیمت (و عالی) و اقامتگاه های مقرون به صرفه خرج زیادی برای شما نخواهد داشت. در مصر شما با صرف هزینه ی اندک احساس می کنید فرعون هستید.