سفر توریستی به بیست کشور ارزان قیمت دنیا را از دست ندهید (قسمت دوم)

کوه المپ مکانی برای سفرهای توریستی
کوه المپ مکانی برای سفرهای توریستی

آیا رفتن به سفرهای توریستی به خارج از کشور با بودجه ی متوسط امکان پذیر است؟ بر خلاف تصور اولیه ی بسیاری از افراد پاسخ مثبت است. اما چگونه مقصد خود را انتخاب کنیم تا با پرداخت هزینه ی کمتر، بیشترین لذت را ببریم؟ در قسمت دوم این مقاله پنج کشور ارزان قیمت دیگر برای سفرهای به یاد ماندنی به شما معرفی می شوند.

  1. جمهوری چک و شهر پراگ:

    اگر دوست دارید یکی از زیباترین پایتخت های اروپا را ببینید، به جمهوری چک سفر کنید. پراگ یکی از ارزان ترین شهرهای اروپایی و یکی از زیباترین هاست. شما با پرداخت چند کرونا می توانید یک وعده غذایی کامل با نوشیدنی مناسب نوش جان کنید. برای گشت و گذار در پراگ، باید به منطقه ی شهر قدیم، که بخش تاریخی است، بروید.
    قلعه‌ی پراگ که بزرگترین قلعه‌ی باستانی دنیاست، در شهر قدیم و در بالاترین بخش قرار دارد. در وسط قلعه کلیسای تاریخی جمهوری چک به نام کلیسای سنت ویتوس واقع شده است. کاخ سلطنتی با معماری گوتیک و کلیسای جامع سنت جورج نیز در مجموعه‌ی قلعه قرار دارند.

  2. یونان:

    درست است که یونان این روزها درگیر بحران های اقتصادی است، اما خود را از دیدن این کشور محروم نکنید. شما با این کار نه تنها از سفر یک کشور تاریخی لذت های فراوانی خواهید برد، از اقتصاد آن نیز حمایت کرده اید. طبیعی است که به دلیل بحران اقتصادی قیمت ها نیز در حال حاضر ارزان تر از حد معمول باشد.
    فراموش نکنید که یونان زادگاه تئاتر است و معابد و سالن های تئاتری به قدمت بیش از 2500 سال دارد. این کشور همتای سرزمین باستانی خودمان از لحاظ قدمت و تمدن است. پس طبیعی است که اماکن تاریخی زیادی در یونان در انتظار شما هستند. اماکنی که با حضور در آن خود را در قلب تاریخ احساس می کنید. و البته کمترین هزینه را برای سفر به ماشین زمان می پردازید.

  3. گواتمالا:

    گواتمالا مجموعه ی جالبی از زیبایی های طبیعی، سنت های مایا و تاریخ را در اختیار توریست ها قرار می دهد. قیمت های پایین برای سفر به این کشور باعث شده گواتمالا یکی از بهترین مکان ها برای مطالعه ی فرهنگ و زبان اسپانیایی باشد.

    معبد تیکل در گواتمالا مقصدی برای سفرهای توریستی
    معبد تیکل در گواتمالا مقصدی برای سفرهای توریستی

    ويرانه‌هاي منطقه ای به نام تيکال در گواتمالا وجود دارد که بيش از 1000 سال متروکه و رها مانده است. این منطقه ی وسیع از بزرگ‌ترين مناطق باستاني قاره آمريكاست که تاريخ، افسانه و رمز و راز را با هم در آمیخته است.

  4. بلغارستان:

    بلغارستان اغلب به عنوان یک مقصد برای سفرهای توریستی نادیده گرفته می شود. اما واقعیت این است در سال های اخیر ساکنان دریای سیاه بلغارستان با رقبای سرسختی رو به رو بوده اند. بلغارستان کشوری است با قیمت های ارزان برای سفر که بر اثر تبلیغات سایر مناطق اروپایی مانند سواحل جنوب اسپانیا کم دیده می شود.
    شما با یک سفر نیم ساعته از ترمینال فرودگاه می توانید به صوفیه، پایتخت بلغارستان و دومین شهر قدیمی اروپا بروید. در صوفیه از کلیساها، موزه ها و گالری ها دیدن کنید. سفر به وارنا دومین شهر بلغارستان و ناسبر که توسط یونسکو ثبت جهانی شده است را فراموش نکنید.

  5. لائوس:

    معابد لائوس و سفرهای توریستی
    معابد لائوس و سفرهای توریستی

    لائوس کشوری کوهستانی در جنوب شرقی آسیا است. این کشور به دریا راه ندارد اما به دلیل طبیعت بارانی اش، رودخانه های زیبایی در آن جریان دارد. از مهم ترین رودهای این کشور رودخانه ی مکونگ است که طولانی ترین رود آسیای جنوب شرقی است. لائوس بیشترین سهم را از این رودخانه دارد.
    شهر تاریخی لوانگ پروبانگ در محل تلاقی رودخانه مکونگ و رودخانه نم خان، محبوب ترین محل برای بازدید در این کشور است. این شهر که زمانی پایتخت لائوس بوده، دارای معابد متعدد بودایی و صومعه های دیدنی است. لائوس کشوری است که سالها مستعمره ی فرانسه بوده است. بنابراین دیدن رد پای فرانسوی ها در شهر وین تیان (وینگسچان) که پایتخت امروزی آن است، عجیب نیست.