سفر با بیماری قلبی و نکاتی برای سلامتی در سفر با هواپیما

به طور کلی مسافرت، استرس زا هست و به خصوص برای کسانی که مبتلا به بیماری های قلبی هستند سفر با بیماری قلبی می تونه چالش بزرگتری باشه. اما داشتن مشکلات قلبی لزوما به این معنی نیست که شما تعطیلات خونوادگی بعدی و یا رفتن به جزیره رو از دست بدید. مسافران با بیماری قلبی با آماده سازی و مراقبت های مناسب می تونن به خوبی از تعطیلات راحت و سالم در کنار عزیزان خودشون لذت ببرند. با ما همراه باشین تا چند نکته رو برای اطمینان از سلامت قلب در سفر بیان کنیم.

سفر با بیماری قلبی

قبل از سفر با دکتر خودتون مشورت کنین

اگه اخیرا علائم غیر معمولی رو در بدن خودتون مشاهده کردین، در بیمارستان بستری شده بودین و یا ضربان قلب نامنظمی داشته باشین، حتما قبل از رفتن به سفر، به پزشک خودتون مراجعه کنین. دکتر به خوبی می تونه شما رو راهنمایی کنه که آیا سفر با بیماری قلبی خطری برای شما داره یا خیر، و در بعضی موارد ممکنه یک سری از آزمایشات EKG رو که اخیرا انجام داده بودین رو تکرار کنه تا با خیال راحت به سفر برین و لذت ببرین.

برای سفر با بیماری قلبی، داروهای خودتون رو تهیه کنین

حتما برای کل سفر و حتی چند روز اضافی در صورت تاخیر و یا لغو بلیط، به اندازه کافی دارو تهیه کنین. اگه با هواپیما سفر می کنین، داروهای خودتون رو در کیفی که همیشه همراهتون هست، نگه دارید تا به راحتی در همه جا به آن دسترسی داشته باشین. چک کنین که تمام داروها رو به درستی برچسب گذاری کرده باشین، تا بدونین زمان مصرف داروهایی که لازمه با آب و یا در صورت لزوم همراه غذا مصرف بشن، کی هست.

قبل از سفر برنامه ریزی کنید

هنگامی که با دکتر خودتون صحبت کردین و داروهای خودتون رو آماده کردین، چندین چیز مهم دیگه هم هست که می تونید قبل از سفر برای رفع خطراتی که سلامت شما رو به خطر میندازه،  انجام بدید:

از چمدان چرخ دار استفاده کنین تا نیازی نباشه اجسام سنگین رو بلند کنین

اگه با هواپیما سفر می کنین، یک صندلی کنار راهرو انتخاب کنین تا در صورت لزوم از جای خودتون بلند شین و حرکت کنین.

اگه به خارج از کشور سفر می کنین، بعد از رسیدن به مقصد یک روز رو برای استراحت در نظر بگیرین.

سعی کنین برای رفتن به فرودگاه، ایستگاه قطار و یا اتوبوس زودتر برین تا در شلوغی و ازدحام اذیت نشید.

مقدار زیادی میان وعده های سالم و  همچنین بطری های آب رو همراه داشته باشین و از خوردن و بردن نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.

جلوگیری از لخته شدن خون در پاها (ترومبوز یا DVT)

برای افراد مبتلا به بیماری قلبی، نشستن برای مدت زمان طولانی می تونه خطر تورم در پاها و لخته شدن خون رو افزایش بده. سفر هوایی هم، به دلیل کاهش سطح اکسیژن در هواپیما این خطر رو افزایش می ده.

پس برای جلوگیری از DVT:

سعی کنید هر دو ساعت حرکت کنید، چرا که بی تحرکی سلامتی شما رو به خطر میندازه. اگه رانندگی می کنین، هر چند ساعت ماشین رو نگه دارین، پیاده شین و کمی راه برین. اگه در هواپیما هستین، در اطراف کابین حرکت کنین. اگه امکانش نیست تا بلند شید و پیاده روی کنید، پاهای خودتون رو چند دقیقه در حالی که نشسته اید، حرکت بدین.

کفش و جورابی بپوشین که کاملا راحت باشین

اگه بیشتر از 8 ساعت پرواز داشته باشین، بهتره تا از جوراب های نازک ساق بلند استفاده کنین.

تهیه بیمه درمانی مسافرت

اگه نکاتی رو که در بالا گفتیم، رعایت کنید، قطعا یک سفر راحت و بدون مشکل رو خواهید داشت. با این حال، شاید در سفر کمک های پزشکی نیاز بشه، و بهتره برای سفر با بیماری قلبی یک بیمه درمانی سفر رو تهیه کنین که بیمارستان ها یا ویزیت مطب پزشک و نسخه داروها رو در آن شهر و یا کشور تحت پوشش قرار بده. بدون شک با رعایت این نکات سفر خوب و سلامتی رو تجربه می کنین.