۵ ترفند که برای سفر با کودک خردسال باید بدانید

با مادر شدن خیلی چیزا عوض میشه و سفر کردن هم یکی از این موارد هست. چیزی که برای شما راحت بود حالا خیلی پیچیده تر و بزرگتر و احتمالا سخت تر به نظر میاد. روزایی که تنها نگرانی تون خودتون بودین تموم شده و حالا یکی یا چندتا بچه کوچیک همراه شما هستن که می خواین همراه خودتون به سفر ببرین و از سفر هم لذت ببرین به همراه خانواده. خب اگه یه سری نکات رو یاد بگیرین میتونین سفرهای بهتری رو تجربه کنین و سفری امن و سلامت و سرگرم کننده به همراه خانواده تون داشته باشین. اینجا چند نکته برای سفر با کودک گرد آوری شده که بتونین با آسایش خیال به سفر برین با تراولچی همراه باشین.

میان وعده های سالم و مقوی برای سفر بردارین

سفر با کودک

آخرین چیزی که میخواین توی سفر از کودکتون بشنوین اینه که بگه : «مامان من گرسنمه!» برای اینکه این مدل اعتراض ها رو از کودکتون نشنوین میان وعده های سالم و مقوی برای سفر با کودک به صورت بسته بندی شده و آماده بردارین. توجه داشته باشین که این میان وعده ها سالم بمونن و دچار خرابی در طول سفر نشن. میان وعده هایی که دارای پروتئین هستن برای زمان بیشتری کودک شما رو سیر نگه میدارن.

در سفر با کودک ضدعفونی کننده ها را فراموش نکنین

ضدعفونی کننده دست و دستمال های مرطوب یکی از چیزهایی هست که برای یه سفر بهداشتی ضروری هست مخصوصا برای مادران. اگه خدای نکرده یکی از کودکان شما مریض بشه می تونه کل سفر بهش سخت بگذره و خاطره بدی برای فرزندتون ایجاد بشه و خودتون هم توی دردسر بیشتری بیفتین. پس بهتره که دقت بیشتری در مسائل بهداشتی در سفر داشته باشین. یک هفته قبل از سفر٬ کودک تون رو به پارک ها و زمین های بازی نبرین چون آلودگی در این محیط های بازی برای کودک شما بالا هست. از ضدعفونی کننده دست هم در طول سفر می تونین استفاد کنین. در طول سفر دقت کنین که فرزند شما به چه چیزهایی دست می زند.

سرگرمی های تازه ای در نظر داشته باشین

کودک شما سریع حوصله اش سر میره و خسته میشه ؟ خب این طبیعی هست. در بیشتر مواقع بهترین چیز برای جلوگیری از سر رفتن حوصله کودک تون انجام یه کار جدیده. قبل از سفر وسایل سرگرمی مختلفی رو برای فرزندتون بردارین. وسایلی که فرزندتون بهشون علاقه داره و حتی وسایل جدید و کوچکی که می تونین تهیه کنین و وقتی در سفر هواپیما تاخیر داره و یا چندین ساعت باید منتظر بمونین براحتی کودک تون رو سرگرم کنین.

از روش های جدید چیدن وسایل در چمدان ها استفاده کنین

اگر در جمع کردن وسایل سفر و چیدن در چمدان ها از روش های جدید استفاده کنین می تونین بدون زحمتی در طول سفر زمان زیادی را صرفه جویی کنین. اگر با چندین فرزند سفر می کنین چینش را براساس روز سفر انجام بدید و نه براساس هر فرد. در نظر بگیرین که در هر روز سفر برای هرکسی چه وسایلی را بچینید٬ چند دست لباس و …به این شکل وقتی بین هتل های مختلف جابجا میشین لازم نیست کل وسایل رو باز و بسته کنین. همچنین یه روش جالبی هست که اگه در جایی چمدونی جا بمونه کل وسایل یه نفر گم نمیشه و تنها قسمتی از اون رو گم میکنه.

برای سفر برنامه ریزی کنین اما برای چیزهای غیرمنتظره هم آمادگی داشته باشین

شاید این موضوع به نظرتون متناقض باشه اما خیلی مهم هست که هم برنامه ریزی شده حرکت کنین و هم برای شرایط غیرمنتظره در سفر آماده باشین. برای شرایط مختلفی مانند آب و هوای مختلف یا گیر افتادن در ترافیک سنگین و یا … بسته بندی های خاصی رو در نظر بگیرین. بچه ها توی این شرایط خیلی موقعیت رو درک نخواهند کرد و شروع به اعتراض می کنن. پس خیلی سفت و سخت برنامه ریزی نکنین و برای اتفاقات مختلف آماده باشین تا انعطاف بیشتری در انجام کارهاتون داشته باشین و سفر خوبی رو به همراه خونواده و بچه ها تجربه کنین.