بلیط ارزان هواپیما

نکته هایی در خصوص پرواز ارزان تر

بلیط-ارزان-هواپیما

 

رزرو بلیط ارزان هواپیما یکی از اصلی ترین تیزبینی ها در صرفه جویی هزینه های سفر است. احتمالا شما هم یکی از آنهایی هستید که در طول سفر سعی دارند با مدیریت کردن هزینه ها، از جهات بسیاری سود ببرند. این صرفه جویی در واقع قرار است بودجه شما درخصوص تجربه لذت های دیگری در سفر افزایش دهد. به هرحال شرکت های هواپیمایی و در کل پرواز هوایی به اصطلاح قلق هایی دارند که با دانستن آنها هزینه های به مراتب کمتری به شما تحمیل میشود.

توصیه هایی که در زیر میخوانید از منبع موثقی به نام وب سایت TravelZoo استخراج شده که یکی از سایتهای پرکاربر در خصوص توصیه های سفر است. تیم چندین نفره TravelZoo دائما در حال بررسی تهیه بلیط ارزان هواپیما در هواپیمایی های مختلف دنیا هستند. در ادامه اصلی ترین توصیه های آنها را در چند تیتر کوتاه برای شما گرداوری کرده ایم.

 

یکی یکی رزرو کنید!

رزرو بلیط ارزان هواپیما حقه های جالبی دارد. برای مثال اگر شما چهار نفر هستید و قرار است به جایی سفر کنید و برای آن رزرو بلیط انجام دهید بهتر است که این کار را یکی یکی انجام دهید. در واقع وقتی یکی از شما سعی کند برای چهار نفر صندلی خالی و کنار هم پیدا کند، قیمت نسبتا بالاتری به او پیشنهاد میشود. حال چاره کار چیست؟ کافی ست 4 صندلی کنارهم پیدا کنید و فورا یکی یکی و جدا جدا آن را رزور کنید! با اینکار شما در عین حال که در طول پرواز در کنارهم خواهید نشست، پول کمتری را بابت رزور بلیط خواهید پرداخت! شاید این کار زمان و زحمت بیشتری ببرد، اما قطعا باعث میشود پول کمتری پرداخت کنید!

تصویر زیر مقایسه قیمت پرواز را برای یک نفر و برای چهار نفر و اختلاف قیمت مشهود در آن را به وضوح نشان میدهد.

 

پروازهای وسط هفته را رزرو کنید

دومین نکته برای رزرو بلیط ارزان هواپیما در نظر گرفتن زمان و روز رزرو است. گاهی شما مجبور هستید سفر خود را در روز خاصی شروع کنید و در روز خاصی هم برگردید. اگر دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید باید گفت بهتر است روز رفت و برگشت شما ترجیحا در آخر هفته ها و یا در ایام تعطیلی نباشد. در واقع شرکت های هواپیمایی قیمت بلیط ها را در این ایام نسبتا بالاتر در نظر میگیرند. یکبار برای امتحان هم که شده میتوانید هزینه پرواز از مقصد به مبدا مشخصی را در دو روز ویط هفته و آخر هفته مقایسه کنید تا به اختلاف آنها پی ببرید. پس اگر میتوانید در برنامه ریزی سفرتان کمی انعطاف به خرج دهید بهتر است پرواز رفت و برگشت شما در اوسط هفته باشد.

 

زمان خوبی را برای بازگشت انتخاب کنید

چه ایرادی دارد اگر همه قرار است روز 12 فروردین و یا 14 فروردین را برای بازگشت انتخاب کنند، شما درست در روز 13 ام از سفر بازگردید. و یا برای مثال اگر تعطیلات تا روز دوشنبه هست و همه در آن روز در حال بازگشت هستند، شما خوشگذرانی را یک روز دیگر تمدید کنید و سه شنبه از سفر بازگردید؟

در خصوص تهیه بلیط ارزان هواپیما یک اصل را به خاطر بسپارید! حرکت با موج مسافران و برگشتن با همان موج برای شما گران تمام میشود. همه دوست دارند یک روز مانده به عید نوروز حرکت کنند و 14 ام فروردین بازگردند. این رفت و برگشت با سیل مسافران همان کاری ست که شما باید از آن اجتناب کنید. گاهی یکی دو روز تاخیر در رفت یا برگشت هزینه قابل توجهی را به شما بازمیگرداند.

 

بلیط دو طرفه رزرو کنید

بیشتر شرکت های هواپیمایی در صورتی که شما بلیط تان را به صورت یک طرفه رزرو کنید، هزینه بیشتری از شما خواهند گرفت. در این صورت بهتر است با کمی برنامه ریزی بلیط خود را به صورت رفت و برگشت رزرو کنید. گاهی مواقع جدا امکان برنامه ریزی به شکلی که بدانیم چه وقت باید برگردیم وجود ندارد، اما شاید در خصوص بیشتر سفرها با کمی دقت بتوان زمان رفت و برگشت را با کمی انعطاف پذیری مشخص کرد. یکی دیگر از مزیت های رزرو بلیط به صورت رفت و برگشت این است که در طول سفر نگرانی از بابت بلیط برگشت و رزرو آن در ذهن نخواهید داشت. پس به نظر این هم یکی از راه های تهیه بلیط ارزان هواپیما است!

 

حداقل یکی از پروازهای رفت و برگشت را در روزهای شنبه تا سه شنبه انجام دهید

روزهای اوایل و وسط هفته اغلب به دلیل کمتر بودن مسافر، قیمت های پرواز پایین تری دارد. پس چه بهتر که اگر نمیتوانید هر دو پرواز رفت و برگشت را در روزهای وسط هفته رزرو کنید، آغاز سفر را در همین روزها قرار دهید.

تصویر زیر در واقع مقایسه قیمت ها در روزهای مختلف هفته است.

بلیط-ارزان-هواپیما

 

از بسته های پیشنهادی استقبال کنید

بعضی وقتها میتوانید تنها بجای رزرو بلیط هواپیما، به صورت یک بسته پیشنهادی هتلی را هم با قیمت بسیار پایین تر رزرو کنید! بعضی از هتل ها با پیشنهاد تخفیف های فوق العاده در کنار رزرو بلیط هواپیما ، شما را در موقعیت خوبی برای زدن دو نشان با یک تیر قرار میدهند!

اگر قصد سفر به کشورهای مطرح را دارید هواپیمایی ها و هتل های بسیاری در آنها هست که با پیشنهاد رزرو همزمان، شما را از دست نام و نشان برندهای گران قیمت هتل ها نجات دهد. یقینا در کنار گزینه های رزرو بلیط ارزان هواپیما ، این پیشنهاد هتل ها هم اتفاق جذابی برای سفر خواهد بود!

بلیط-ارزان-هواپیما

 

از فرودگاه های مختلف پرواز بگیرید

قرار نیست اگر پرواز رفت شما به یکی از فوردگاه های شهر رُم بوده، لزوما پرواز برگشت را هم از همان فرودگاه رزرو کنید. در واقع یکی از بهترین پیشنهاد ها برای رزرو بلیط ارزان هواپیما یافتن ازران ترین پرواز حتی به قیمت برگشت از فرودگاه دیگری باشد. همچنین ممکن است شما برای برگشت به شهر خود هم از فرودگاه دیگری استفاده کنید که در این صورت هزینه های شما کمتر شود.

 

شبکه های اجتماعی هواپیمایی ها را دنبال کنید

یکی از راه های به چنگ آوردن بلیط ارزان هواپیما پیگیری هواپیمایی های محبوبمان در شبکه های اجتماعی آنها مانند فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام است. این یکی از راه های مستقیمی ست که آنها میتوانند تخفییف ها و یا شرایط دقیقه نودی پروازهایشان را به گوش شما برسانند. نکته بعدی عضویت در خبرنامه های ایمیلی آنهاست. آنها از این طریق هم میتوانند در صورت تمایل شما قیمت پروازهای تخفیف خود را به شما اطلاع دهند.

بلیط-ارزان-هواپیما

 

بدانید چه زمانی وفادار بمانید و کِی مقایسه گر باشید!

یکی از مزیت ها پرواز با یک ایرلاین مشخص، سود بردن از کارت های تخفیف و امتیازات تجمعی شما در خریدهای پیوسته از آنهاست. اما این دلیل نمیشود شما همواره قرار باشد از یک ایرلاین پرواز بگیرید و مقایسه قیمت و شرایط دیگر هواپیمایی ها را بررسی نکنید. هدف این است که شما بلیط ارزان هواپیما و در کل سفر ارزان تر را انتخاب کنید. پس تاجایی که وفاداری شما منجر به پرداخت پول کمتر و مزیت های بیشتری مییشود این کار را ادامه دهید

 

از پروازهای توقف دار نترسید!

خوبی های پرواز بدون توقف و یا به اصطلاح nonstop بر کسی پوشیده نیست! اما به خاطر داشته باشید، گاهی با قبول یک توقف در طول مسیر شما هزینه بسیار کمتری بابت پرواز میپردازید. در ضمن بعضی از هواپیمایی ها با توقف های طولانی تر به شما این امکان را میدهند که در شهر گشتی بزنید و در واقع آن را جزوی از تعطیلات خود بدانید!

پروازهای توقفی گاها ممکن است مسافران را حسابی کلافه و کسل کند. پس اگر میتوانید مثل خیلی ها چند ساعتی را در فرودگاه منتظر بمانید، دلیل ندارد با پرواز مستقیم هزینه بیشتری را متحمل شوید!

 

از سفر در فصل های خلوت تر استقبال کنید

چه اشکال دارد اروپا را در زمستان ببینید و یا اگر با گرما مشکلی ندارید در تابستان به مصر سفر کنید! قیمت بسیاری از هتل ها، هواپیمایی ها، رستوران ها و حتی شاید موزه ها و اماکن دیدنی شهر را در فصل هایی که توریست های کمتری به آنجا سفر میکنند کاهش پشمگیری پیدا میکند! اتفاقا سفر در فصل های متفاوت و عجیب یکی از تجربه های جالب است. در زمستان و در نزدیکی کریسمس شما حال و هوایی در لندن یا پاریس تجربه میکنید که بسیاری از مسافران آن را ندیده اند. حتی اگر شهرهای اروپا را هم گوگل سرچ کنید اکثر عکس های دیدنی آنجا مربوط به فصل های گرمتر است. این در حالی ست که شما در خصوص شهر خود هم این تجربه را داشته اید که در فصل سرما زیبایی های متفاوت تری دارد.

بلیط-ارزان-هواپیما

 

اینها را نگفتیم که به شما توصیه کنیم در زمستان به سفر بروید! هدف مسافرت در فصل هاییست که با وجود توریست کمتر، شما هزینه های کمتری پرداخت میکنید و علاوه بر آن زیر دست و پای هزاران کره ای و روس و ایتالیایی له نمیشوید!

 

مراقب هزینه های بار باشید

یکی از هزینه هایی که میتواند شما را در فرودگاه غافلگیر کند، هزینه اضافی بابت بار است. چه بهتر که قبل از پرواز و یا حتی قبل از رزرو بلیط قوانین و ضوابط مربوط به میزان و حجم بار همراه خود را بدانید و چمدان و کوله های خود را با آگاهی بیشتری ببندید. متاسفانه بسیاری از مسافران که مخصوصا برای بار اول سفر هوایی را انتخاب میکنند در این خصوص اشتباه میکنند و مجبور به پرداخت هزنه هستند.

 

علاوه بر تمام چیزهایی که گفته شد، نکات دیگری هم در خصوص تهیه بلیط ارزان هواپیما هست. مثلا دقت در خصوص جریمه های کنسلی و ثبت نام در چند خبرنامه و پیگیری چندین ایرلاین برای باخبر بودن از قیمت بلیط ها. با این وجود به نظر میرسد بخش زیادی از دغدغه ما در خصوص سهل انگاری در رزرو بلیط هواپیما برطرف شده باشد! اگر شما هم در خصوص رزرو بلیط ازران هواپیما نکته یا تجربه ای دارید، بسیار خوشحال میشویم که آن را با ما و با دیگر مخاطبان تروالچی در اینجا به اشتراک بگذارید.